wtorek, 25 marca 2014

Obszar 3 


Wycieczka do stadniny koni

W październiku jedna z grup udała się na wycieczkę do stadniny koni. Przedszkolaki zwiedziły stajnię, dowiedziały się wiele ciekawych rzeczy na temat stadniny i zwierząt tam przebywających. Dzieci miały możliwość przejechać się na wierzchowcach, a następnie nakarmić zwierzęta zebranymi przez siebie smakołykami: marchewką, pieczywem i cukrem. Na koniec wszyscy wspólnie bawili się na wybiegu dla koni w różne gry i zabawy.

Grupa wiekowa: 4/5 latki
Cele:
·         Propagowanie szacunku do zwierząt i przyrody, zapoznanie dzieci z końmi
·         Wdrażanie do aktywnego spędzania wolnego czasu
·         Kształtowanie postaw prozdrowotnych, rozumienia roli ruchu i aktywnego spędzania wolnego czasu w życiu człowieka
Przebieg:
1.      Zwiedzanie stajni.
Rozmowa na temat koni – dzieci poznają zwyczaje i sposób życia koni, zapoznają się ze sprzętem jeździeckim i z rolą konia we współczesnym świecie. Zwrócenie szczególnej uwagi na wpływ ruchu i przebywania na świeżym powietrzu na organizm i  życie człowieka.
2.      Pomoc chętnych dzieci w przygotowaniu konia do jazdy, nawiązane kontaktu ze zwierzęciem czyszczenie, głaskanie.
3.      Przejażdżka na konikach.
4.      Karmienie koni zebranymi wcześniej przez dzieci smakołykami: marchewką, pieczywem
i cukrem.
5.      Gry i zabawy na wybiegu dla koni (berek, murarz, omijanie przeszkód itp.

Spotkanie z instruktorem tańca

W lutym dzieci spotkały się z absolwentką Szkoły Baletowej w Krakowie, instruktorem tańca 
Martą Kutyła. Po krótkiej rozmowie na temat tańca, jego wpływu na organizm i życie człowieka przedszkolaki same na własnej skórze przekonały się ile radości i przyjemności daje taniec. :) 




Scenariusz zajęć tanecznych


Temat: Zajęcia ruchowo- taneczne z wykorzystaniem zabaw pobudzających kreatywność
i zwinność dziecka
Prowadząca: mgr Marta Kutyła – tancerka, choreograf, absolwentka Szkoły Baletowej
w Krakowie
Grupa wiekowa: 4 latki
Cele:
·         Pobudzenie do ruchu dzieci oraz aktywna zabawa w przedszkolu i na zajęciach muzyczno-ruchowych
·         Rozwijanie kreatywności i refleksu
·         Ćwiczenie koordynacji ruchowej
·         Ćwiczenie uważnego słuchania i prawidłowej reakcji na polecenia
·         Wyrabianie poczucia świadomego ruchu

Przebieg:
1.      Powitanie i zapoznanie z dziećmi
2.      Rozgrzewka.
3.      Ogólne ćwiczenia rozwojowe.
4.      Zabawy ruchowo – taneczne.
·         „Zmieniamy się w łabędzie” – Dzieci zamieniają się w łabędzie i naśladują sposób w jaki się poruszają.
·         „Laleczki i kwiatuszki” - Dzieci zamieniają się w laleczki  i kwiatuszki naśladując je.
·         „Figuro zmień się” – Dzieci poruszają się po sali przy muzyce, na hasło zatrzymują się w wymyślonej przez siebie pozie, a następnie na kolejne hasło szybko zmieniają pozę na inną.
·         „Smerfy” – Dzieci poruszają się po sali, na przerwę w muzyce zatrzymują się bez ruchu.
·         „Sklepik z zabawkami” – Dzieci przedstawiają ruchem wybraną przez siebie zabawkę.
5.      Wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej.