Obszar 3
Wycieczka do stadniny koni
W październiku jedna z grup udała się na wycieczkę
do stadniny koni. Przedszkolaki zwiedziły stajnię, dowiedziały się wiele
ciekawych rzeczy na temat stadniny i zwierząt tam przebywających. Dzieci miały
możliwość przejechać się na wierzchowcach, a następnie nakarmić zwierzęta
zebranymi przez siebie smakołykami: marchewką, pieczywem i cukrem. Na koniec
wszyscy wspólnie bawili się na wybiegu dla koni w różne gry i zabawy.
Grupa
wiekowa: 4/5 latki
Cele:
·
Propagowanie szacunku do zwierząt i
przyrody, zapoznanie dzieci z końmi
·
Wdrażanie do aktywnego spędzania wolnego
czasu
·
Kształtowanie postaw prozdrowotnych,
rozumienia roli ruchu i aktywnego spędzania wolnego czasu w życiu człowieka
Przebieg:
1. Zwiedzanie
stajni.
Rozmowa na temat koni – dzieci
poznają zwyczaje i sposób życia koni, zapoznają się ze sprzętem jeździeckim i z
rolą konia we współczesnym świecie. Zwrócenie szczególnej uwagi na wpływ ruchu
i przebywania na świeżym powietrzu na organizm i życie człowieka.
2. Pomoc
chętnych dzieci w przygotowaniu konia do jazdy, nawiązane kontaktu ze
zwierzęciem czyszczenie, głaskanie.
3. Przejażdżka
na konikach.
4. Karmienie
koni zebranymi wcześniej przez dzieci smakołykami: marchewką, pieczywem
i cukrem.
i cukrem.
5. Gry
i zabawy na wybiegu dla koni (berek, murarz, omijanie przeszkód itp.
Spotkanie z instruktorem tańca
W lutym dzieci spotkały się z absolwentką Szkoły Baletowej w Krakowie, instruktorem tańca
Martą Kutyła. Po krótkiej rozmowie na temat tańca, jego wpływu na organizm i życie człowieka przedszkolaki same na własnej skórze przekonały się ile radości i przyjemności daje taniec. :)
Scenariusz zajęć tanecznych
Temat:
Zajęcia ruchowo- taneczne z wykorzystaniem zabaw pobudzających kreatywność
i zwinność dziecka
Prowadząca: mgr Marta Kutyła –
tancerka, choreograf, absolwentka Szkoły Baletowej
w
Krakowie
Grupa wiekowa:
4 latki
Cele:
·
Pobudzenie
do ruchu dzieci oraz aktywna zabawa w przedszkolu i na zajęciach
muzyczno-ruchowych
·
Rozwijanie kreatywności i refleksu
·
Ćwiczenie koordynacji ruchowej
·
Ćwiczenie uważnego słuchania i
prawidłowej reakcji na polecenia
·
Wyrabianie poczucia świadomego ruchu
Przebieg:
1. Powitanie
i zapoznanie z dziećmi
2. Rozgrzewka.
3. Ogólne
ćwiczenia rozwojowe.
4. Zabawy
ruchowo – taneczne.
·
„Zmieniamy się w łabędzie” – Dzieci
zamieniają się w łabędzie i naśladują sposób w jaki się poruszają.
·
„Laleczki i kwiatuszki” - Dzieci
zamieniają się w laleczki i kwiatuszki
naśladując je.
·
„Figuro zmień się” – Dzieci poruszają
się po sali przy muzyce, na hasło zatrzymują się w wymyślonej przez siebie
pozie, a następnie na kolejne hasło szybko zmieniają pozę na inną.
·
„Smerfy” – Dzieci poruszają się po sali,
na przerwę w muzyce zatrzymują się bez ruchu.
·
„Sklepik z zabawkami” – Dzieci
przedstawiają ruchem wybraną przez siebie zabawkę.
5. Wyciszenie
przy muzyce relaksacyjnej.