niedziela, 20 listopada 2016

Listopad 2016

Nasze kalendarze

Nasze najstarsze przedszkolaki podczas cyklu zajęć kształtowały swoje kompetencje w obrębie bloku "Rytm i rytmiczna organizacja czasu". Dzieci poprzez zabawy kołowe z szarfami uświadomiły sobie stałe następstwo dnia i nocy, dni tygodnia,miesięcy i pór roku. Następnie na podstawie zdobytych wiadomości układały swoje własne kalendarze. Dzięki tym sytuacjom edukacyjnym dzieci dostrzegają regularności i potrafią przewidywać co będzie dale, układają kalendarze w których są dni i noce, pory oraz miesiące w roku. Wiedzą, co oznaczają słowa: jutro, wczoraj, przedwczoraj, pojutrze itp. Wiedzą także do czego służą kalendarze i w jaki sposób zaznaczono na nich dni, tygodnie i miesiące.


Listopad 2016

Świetnie się bawimy.. swoje własne gry tworzymy! :) 


Kształtowanie odporności emocjonalnej polega na hartowaniu. Doskonale nadają się do tego gry, ponieważ wywołują sytuacje trudne i wyzwalają silne emocje. Ważne jest jednak aby te emocje i trudności były na miarę możliwości dziecka. Dlatego najlepszą formą jest nauczenie dzieci konstruowania gier. Okazuje się bowiem że dziecko nie ułoży gry, która przekracza jego możliwości poznawcze i emocjonalne.

Wraz z grupą "Figuraków" postanowiliśmy spróbować swoich sił w konstrukcji sił podczas cyklu zajęć. Zaczynaliśmy od tworzenia prostych gier-ściganek poprzez gry-opowiadania do gier kształtujących ważne umiejętności matematyczne. Dzięki zajęciom przedszkolaki miały okazę rozwinąć u siebie zdolność do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć oraz kształtować odporność emocjonalną. W wyniku licznych "pojedynków" nauczyły się godnie znosić porażki z nadzieją, że można ponownie i lepiej coś wykonać a sukces jest osiągalny.