wtorek, 25 marca 2014

Obszar 8

W naszym przedszkolu raz w roku odbywa się Piknik Rodzinny. Celem tego przedsięwzięcia jest integracja z rodzicami, zachęcanie do wspólnych zabaw ruchowych, a przede wszystkim promowanie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu.

Podczas Pikniku dzieci mają możliwość zaprezentowania swojego programu artystycznego i umiejętności nabytych podczas zajęć prowadzonych w przedszkolu. Ponad to rodzice wraz z dziećmi mają okazję brać udział w różnego rodzaju konkursach sportowych np. skoki w workach na czas, tor przeszkód z jajkiem na łyżeczce itp.





Scenariusz Pikniku Rodzinnego

Cele:

·         Integracja z rodzicami
·         Promocja przedszkola
·         Zachęcanie do wspólnych zabaw ruchowych
·         Rozwijanie aktywności fizycznej
·         Promowanie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu

Przebieg:

1.       Przywitanie gości
2.       Przedstawienie niespodzianka w wykonaniu nauczycielek przedszkola pt:
„Czerwony Kapturek szuka księcia”
3.       Pokaz tańca „Elita”
4.       Pokaz Judo
5.       Pokaz sztuki walki Capoeira
6.       Wspólna biesiada
W każdej przerwie konkursy:
1.       Przeciąganie liny (rodzice)
2.       Przeciąganie liny (dzieci)
3.       Skoki w workach na czas (rodzice)
4.       Rzut w dal kaloszem (rodzice)
5.       Tor przeszkód z jajkiem na łyżce (rodzice + dzieci)

Ponadto wiele atrakcji dostępnych podczas trwania pikniku:
- jazda konna
- dmuchane zjeżdżalnie
- malowanie twarzy
- wata cukrowa
- loteria fantowa
- balony
- warsztaty artystyczne dla dzieci

Bal karnawałowy


W styczniu odbył się bal karnawałowy dla Dzieci i Rodziców. Celem imprezy była integracja dzieci, rodziców i nauczycieli. Miała również kształtować umiejętność współpracy w zespole, rozwijać sprawność fizyczną. Rodzice wraz z dziećmi mieli okazje uczestniczyć w różnorodnych konkursach i zawodach sportowych.

Scenariusz przedszkolnej imprezy integracyjnej „Zimowy bal sprawności rodzin”


W styczniu odbył się bal karnawałowy dla Dzieci i Rodziców. Celem imprezy była integracja dzieci, rodziców i nauczycieli. Miała również kształtować umiejętność współpracy w zespole, rozwijać sprawność fizyczną. Rodzice wraz z dziećmi mieli okazje uczestniczyć w różnorodnych konkursach i zawodach sportowych.

Scenariusz przedszkolnej imprezy integracyjnej „Zimowy bal sprawności rodzin”


Uczestnikami imprezy były przedszkolaki z naszego przedszkola z rodzicami . Celem imprezy jest  integracja dzieci, rodziców i nauczycieli. Ma ona również kształtować umiejętność współpracę w zespole, uczyć odtwarzania
 i  rozwijać sprawność fizyczną.

Dla każdej drużyny: kartka z zapisanymi zadaniami, biały arkusz papieru, długopisy, kredki, farby, flamastry, kolorowe papiery, kosmetyki, kartki w linie, wstążki, krepa, bibuła.

Przebieg zajęć

Wszyscy uczniowie spotykają się na sali gimnastycznej udekorowanej pracami plastycznymi o tematyce zimowej, transparentem z nazwą imprezy.
Zajmują przygotowane wcześniej miejsca. Przypinają karteczki ze swoimi imionami oraz eksponują wizytówkę drużyny. Do składu drużyny włączamy wychowawcę.
Sędziami mogą być nauczyciele nie biorący udziału w zabawie oraz rodzice. Zajmują miejsce przy dużej planszy do punktowania wyników.
Całość prowadzi nauczyciel organizujący zabawę lub uczeń starszej klasy. Mile widziane ciekawe przebranie np. Pani Zima.
Po przywitaniu wszystkich zaproszonych gości oraz podaniu najważniejszych informacji dotyczących imprezy przechodzimy do wspólnej zabawy.

            Część I

Wiadomości przyrodniczo-polonistyczne oraz twórczość artystyczna.


            1.         Odgadujemy zagadki.
Zawodnicy wybierają po jednym przedstawicielu z każdej drużyny. Prowadzący odczytuje zagadkę (dobierając jej trudność do wieku dziecka). Zagadki  dotyczy zimy – pora roku, zwierzęta, rośliny, pogoda. (Polecam książkę Joanny Stec „Zagadki dla najmłodszych”).

2.         Zgadnij, co to jest?
Pani Zima zaprasza do siebie po jednym zawodniku z poszczególnych grup. Podchodzi kolejno do nich
z woreczkiem lub kartonikiem, w którym ukryte jest jedna (dla każdego inna) część zimowej garderoby .  Zadanie polega na odgadnięciu jego nazwy po dotyku.

            Część II

Umiejętności sportowe.


            1.         Podnoszenie ciężarów.
Prowadzący wyznacza kwadrat lub prostokąt o powierzchni ok. 6 m2 . Przed startem każdego zawodnika rozmieszcza tam 10 piłeczek pingpongowych . W rogu czworoboku ustawia koszyk. Po komendzie „start” uczestnik rozpoczyna zbieranie piłeczek. Zbiera po jednej i po jednej wrzuca do kosza. Na komendę „stop” (po upływie wyznaczonego czasu) przestaje zbierać.  Ilość uzyskanych punktów, to liczba piłeczek w koszu.

2.         Przenoszenie papierowych kółek.
Każdy z zawodników otrzymuje 5 kółek wyciętych z papieru, spodek oraz słomkę. Rozkłada kółka na stole, a obok stawia spodek. Na znak prowadzącego zawodnicy próbują przyssać (wciąganiem powietrza) kółka do rurki i przenieść je na spodek. Kółek nie wolno dotykać palcami. Zwycięża ten, kto najszybciej przeniesie wszystkie kółka.

3.         Pojedynek rysowników.
Dwaj zawodnicy z przeciwnych drużyn ubrani w kamizelki – pancerze zrobione z grubej tektury chwytają w prawe ręce kawałki kredy, a w lewe tarcze i rozpoczynają walkę, tzn. starają się na kamizelce – pancerzu przeciwnika narysować zamknięte koło. Zawodnicy zasłaniają się przed tym tarczami. Otrzymuje punkt ten, któremu uda się narysować kółko. Do tej konkurencji zapraszamy rodziców!!!!!
Należy określić czas walki.

4.         Pchnięcie kulą.
Zawodnicy stają w szeregu. Każdy na wyciągniętej dłoni trzyma kulkę z waty. Na znak prowadzącego wszyscy rzucają kulą, aby poleciała jak najdalej.

Na zakończenie komisja sędziowska podlicza punkty i ogłasza wyniki. Wszystkie drużyny otrzymują pamiątkowe dyplomy. Należy pamiętać o dostosowaniu trudności zadań i czasu ich wykonywania do wieku i możliwości uczniów.

Zimowy bal sportowy zorganizowałam i przeprowadziłam wśród dzieci z Samorządowego Przedszkola nr 136. Zabawa była przednia. Wszystkie rodziny jak i nauczyciele bawili się wspaniale. Byli bardzo zaangażowani. Podczas zabawy można było zaobserwować wiele dotąd nieznanych zdolności swoich wychowanków.
Dzięki turniejowi lepiej się poznaliśmy.  Nie często  bowiem zdarza się okazja, aby wszystkie dzieci rodzice
 i nauczyciele przedszkola mogli razem przebywać, wspólnie bawić się i pracować.